Szaktanácsadók képzése

Minden természetes személy szaktanácsadónak el kell végeznie az alapképzést és sikeres alapvizsgát kell tennie legkésőbb a szaktanácsadói tevékenység bejelentését követő naptári év végéig. A szaktanácsadói tevékenység bejelentésének évében a szaktanácsadó nem köteles részt venni képzésen. Ennek megfelelően a 2024-ben névjegyzékbe került szaktanácsadóknak 2025-ben kell teljesíteniük a képzést és vizsgát.

A képzés és vizsgakötelezettséget az agrárgazdasági és vidékfejlesztési szaktanácsadói tevékenységről és az agrárgazdasági szaktanácsadási rendszerről szóló 1/2022. (I. 14.) AM rendelet 6. §-a írja elő.

Az alapképzés és vizsga elindításáról minden vizsgára kötelezett szaktanácsadó e-mailben fog értesítést kapni.

Az Alapképzés és vizsga témakörei:

1. A szaktanácsadás alapjai és módszertana (rövidítve: Módszertan)

2. Az agrárgazdasági és vidékfejlesztési szaktanácsadás rendszere, gyakorlati alkalmazása (rövidítve: Intézményrendszer)

3. A szaktanácsadói tevékenységhez kapcsolódó informatikai rendszerek ismerete (rövidítve: Informatikai rendszerek)

4. A digitális technológia alapjai és alkalmazása a mezőgazdaságban és vidékfejlesztésben (rövidítve: Digitális technológia alapjai)

Az Alapképzés és vizsga felépítése:

1. Két napos, személyes részvételt igénylő tréning:

  • A képzés részeként kötelező a kommunikációs, készségfejlesztő és -mérő tréningen részt venni, ami két napot vesz igénybe.
  • Az Alapképzés és vizsga teljesítéséhez a sikeres vizsga mellet a tréningen való aktív részvétel is szükséges.
  • A tréning „A szaktanácsadás alapjai és módszertana” témakör gyakorlati alkalmazására, valamint a munkavégzéshez szükséges szaktanácsadói kompetenciák és készségek fejlesztésére koncentrál.
  • A tréning során a következő kompetenciák fejlesztésére kerül sor:
    • Együttműködési készség
    • Kommunikációs készség
    • Konfliktuskezelési készség
    • Kezdeményezőkészség
    • Kreativitás
    • Megjelenés
  • A résztvevők egyéni értékelést kapnak, amely visszajelzést ad a további fejlesztésre szoruló területekről.
  • A tréning több időpontban és helyszínen kerül megrendezésre és minden érdeklődő szaktanácsadó szabadon jelentkezhet, a fennmaradó férőhelyek függvényében. A jelentkezési lehetőség elindításáról minden érintett szaktanácsadó e-mailben kap értesítést.

2. Önálló felkészülés az online elérhető tananyagokból:

A képzéshez tartozó tananyagok a NAK e-learning felületére kerülnek feltöltésre. A felületre történő belépést követően a tananyagok letölthetők és önállóan feldolgozhatók. Minden szaktanácsadó a saját időbeosztásához igazítva készülhet fel a vizsgára.

3. Online vizsga:

A vizsga a NAK e-learning felületén online formában zajlik, több ütemben, így minden vizsgázó a saját időbeosztásához igazítva teljesítheti az alapvizsgát.

Vizsgainformációk:

TÉMAKÖR

Számonkérés típusa

kérdések száma

Megfelelt

Módszertan

Esszé

1 db kifejtős

Értékelés utólag egyénenként történik.

Teszt

10 db

70% vagyis 10 kérdésből legalább 7 helyes válasz

Intézményrendszer

Teszt

10 db

70% vagyis 10 kérdésből legalább 7 helyes válasz

Digitális technológia lapjai + Informatikai rendszerek

Teszt

10 db

70% vagyis 10 kérdésből legalább 7 helyes válasz

Részleges felmentési lehetőség

A részleges felmentés feltételeiről és kérelmezési időszakáról e-mailben küldünk értesítést minden érintett szaktanácsadónak.

Elfogadható igazolások:

  • Mezőgazdasági szaktanácsadó szakmérnöki oklevél
  • Igazolás a Szent István Egyetemen / Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen elvégzett szaktanácsadási képzésről
  • Szaktanácsadói Bizonyítvány, mely igazolja, hogy a Debreceni Egyetemen 3 féléven keresztül hallgatta a mezőgazdasági szaktanácsadás tantárgyat és sikeres vizsgát tett
  • Precíziós szakmérnöki diploma

Fentiekkel kapcsolatosan felmerülő kérdéseiket a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen várjunk.

 

NAK / Szakképzési és Szaktanácsadási Igazgatóság

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Falugazdász iroda elérhetősége

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • 1 ha alatti belterületi telkek mezőgazdasági művelésének igazolásaAz 1 hektár alatti, művelés alól kivett belterületi telkek szőlő, szántó, gyümölcsös, kert művelési ág szerinti megművelésének igazolása iránti kérelmek benyújtása elektronikus úton.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
  • Egyéb NAK megkeresésNAK együttes védjegy használata, Jogsegélyszolgálat, Közérdekű adat megismerési iránti igény, Közhiteles adatbázisban való adatjavítás kérés, Védjegy bejelentés, Egyéb (Egyéb típusú ügy(menet) indítása előtt kérjük, győzödjön meg róla, hogy fenti választható űrlap kategóriák között, nincs-e megfelelő, mert konkrét ügytípus választással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető!)
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám